Karaokebar, waterval & BANDUNG! - Reisverslag uit Sukabumi, Indonesië van Miriam Katgert - WaarBenJij.nu Karaokebar, waterval & BANDUNG! - Reisverslag uit Sukabumi, Indonesië van Miriam Katgert - WaarBenJij.nu

Karaokebar, waterval & BANDUNG!

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

27 April 2015 | Indonesië, Sukabumi

Hallooo,

Het vorige verslag eindigde bij de karaokebar en dit verslag zal daar dus nu mee beginnen! Het was een supergrappige avond! Wij gingen eerst met ons zessen pizza eten in (natuurlijk) de Pizza Hut. Na drie large pizza’s, een bord kippepootjes, een schaal lasagne een ijscoupe te hebben verorberd, gingen we naar Happy Puppy, de karaokebar. Hier hadden we een karaoke-kamer geboekt, waar we met ongeveer vijftien man de avond hebben doorgebracht. Het klinkt in eerste instantie heel suf, maar er staat alweer een tweede karaoke-night op de planning! In de kamer hangen drie tv-schermen met de songtekst en kun je zelf via een touchscreen je liedjes uitkiezen en dan gaan zingen. Erg leuk, aangezien niemand van ons kan zingen.
De volgende morgen gingen we naar de waterval! Na een wandeling van ongeveer 40 minuten omhoog klimmend via hobbelstenenpad, waren we dan bij de waterval. Iedereen keek ons aan toen we hier aankwamen, en er kwamen direct groepen schoolkinderen op ons af omdat ze een foto wilden. Iedereen wilde selfies met ons, terwijl we zelf niet eens de kans hadden om een eigen groepsfoto te maken. Gelukkig gingen de kinderen op een gegeven moment weg en hadden we de tijd voor onszelf. Foto’s gemaakt, koffie gedronken en daarna weer terug gewandeld. Met de auto zijn we naar de Chinese wijk gereden en daar hebben we Lomie gegeten, noodles in soort soepachtig-iets. Erg lekker!
Maandag en dinsdag hebben we stage gelopen. Dinsdag na stage zijn we boodschappen gaan doen. Toen we weer buiten kwamen regende het kei- en kei hard! Lyan wilde een angkot regelen, en toen ze eenmaal een prijs had afgesproken kwam er een random politieagent naar ons toe: hij wilde ons wel even naar huis brengen! Superchill! Alle boodschappen in de auto, wij erbij en gaan met die banaan. Het was super druk op de weg en het water stroomde de weg op en af, mensen op straat stonden tot hun enkels in het water! De terugweg duurde dan ook best lang vanwege alle overstromingen. Eenmaal thuis aangekomen zijn we lekker gaan eten en daarna voor school bezig geweest. Woensdag hadden we ’s ochtends stage en ’s middags een verjaardag van een mevrouw die veel geld heeft geschonken aan het ziekenhuis. Donderdag liepen we opnieuw een ochtend mee op de OK en daarna lekker thuis geluncht.
Vrijdagmorgen waren we vrij, want we gingen met z’n allen een weekend naar Bandung. ’s Middags lekker geshopt en ’s avonds voor het eerst met z’n allen uit geweest in Indonesië! Wat hebben we een leuke avond gehad! Het was niet zo’n grote club en zowat iedereen wilde met op de foto. Op een gegeven moment stonden we zelfs met z’n zessen achter de DJ-tafel, supergrappig! ’s Avonds (’s ochtends?) sliepen we in superfijne bedden in een net hotel voor heel weinig geld!
De volgende morgen gingen we er op tijd uit voor het ontbijt, zodat we daarna lekker konden shoppen. ’s Middag had de directeur ons uitgenodigd om samen de dineren en daarna bij hem te overnachten. Helaas zaten wij al vroeg in het restaurant en stond de directeur in de file, waardoor we lang moesten wachten. Na het eten reden we naar zijn familielandgoed met verschillende huizen, een schooltje en een moskee. Hier hebben we geslapen, op 1000meter hoogte: erg koud ’s nachts.. De wekker ging ’s ochtends om 4.45uur, maar als we deze niet zouden hebben gehoord, waren we alsnog wel wakker geworden. Om 5uur knalde namelijk het moslim-gebed uit de speakers… Het leek wel alsof er een mannetje met een microfoon in m’n oor stond te tetteren, we schrokken ons dood door dit geluid. Maar we waren wel wakker. Samen met de directeur zijn we om 5.30uur door de theeplantages gelopen om hier vanaf het hoogste punt de sunrise te kunnen zien. Helaas waren we iets te laat en was het bewolkt, maar we hebben wel heel mooie foto’s gemaakt! Na de fotoshoot zijn we gaan ontbijten en kregen we een rondleiding over het landgoed. Rond 10uur namen we afscheid van de directeur en zouden met Nita, Firman (chauffeur) en ons zessen naar de vulkaan gaan. Echter, dit was erg duur, want toeristen betalen ongeveer 10x zoveel Rupiah als de locals. Dus gingen we maar weer weg. Romy en ik vonden het niet zo heel erg, aangezien wij hier al naar toe gaan met Tom en Romy’s moeder. Vervolgens reden we naar de Floating Market. Hier was een grote vijver waar je omheen kon lopen. Aan de kade lagen allemaal bootjes die eten, drinken en groentes verkochten. Hier hebben we wat gegeten en daarna zijn we weer verder gereden. Dit keer naar het grote winkelcentrum Paris van Java. Hier hebben ze heel veel winkels met alle bekende merken: H&M, Bershka, Mango, Zara etcetera. We hebben ons hier de hele middag prima vermaakt en iedereen heeft wel iets gekocht. Rond 18uur reden we weer naar Sukabumi, waar we om 00.30uur pas aankwamen en meteen ons bed indoken.
Maandag hadden we vrij, omdat we zo laat thuis waren. Ik heb dan ook tot 11uur uitgeslapen. Daarna lekker gedoucht, mijn reisverslag bijgewerkt en daarna met school bezig geweest.
Dinsdag en woensdag hebben we stage gelopen en woensdag had Tom zijn afstudeerpraatje en is hij AFGESTUDEEEEERD!!! Nu op naar 27 mei!!!!
Donderdag wilden we weer naar de OK. Alleen toen we bij het ziekenhuis aankwamen, bleek dat onze begeleidster in de OK het te druk had in een ander deel van het ziekenhuis. We hadden natuurlijk geen uniformen mee voor onze eigen afdeling en dus zijn we weer naar huis gegaan en maar aan het zwembad gaan liggen. Erg vervelend allemaal. Vrijdagmorgen hebben we wel gewoon stage gelopen hoor haha!
Zaterdag gingen we raften! Het was alleen erg jammer dat het de hele dag regende, ook toen we in de boot zaten.. Na het raften zijn we weer naar huis gegaan en hier een beetje gechilld en geskyped met Tom. ´s Avonds lekker met Romy uiteten geweest en daarna op tijd gaan slapen.
Zondag hebben we rustig aan gedaan en zijn Romy en ik flink voor school bezig geweest. ´s Middags hebben we met Irma een rondje over de kampung gelopen, daarna onze producttoets afgemaakt en ingeleverd en nog even met pap en mam gebeld om de laatste dingen voor hun grote reis de bespreken.
Vandaag hebben we weer stage gelopen en daarna lekker geluncht in het ziekenhuis. Na de lunch zijn we naar Dewi gegaan, want ze is vandaag jarig. Dewi is eigenaresse van een salon en bijhorende winkel met leuke producten. We hebben haar in deze winkel opgezocht en haar verjaardag gevierd. We hebben samen taart gegeten en we kregen van haar heel fijne body scrub en body lotion als bedankje! Heel lief! Na de verjaardag hebben we boodschappen gedaan, thuis lekker gekookt en heb ik mijn reisverslag van de afgelopen twee weken afgetypt.

Woensdag vliegen mijn ouders alweer deze kant op en zien ze donderdag ein-de-lijk de plek waar ik nu al ruim twee (!) maanden woon!! Goede reis gewenst en tot donderdag pap en mam! Jullie zullen denk ik wel even moeten wennen aan deze nieuwe, bijzondere, maar vooral prachtige omgeving!!

Veel liefs en tot de volgende keer,
Miriam

• 27 April 2015 - 19:23

Dianne:

Superleuk verslag weer Mir, van al je belevenissen!
    Bijna is het zo ver dat je ons je nieuwe woonplaats kunt laten zien. We zien er heel erg naar uit, tot gauw!
    Dikke kus

• 28 April 2015 - 13:15

B.katgert.:

Hoi Miriam wat heb van je verhaal genoten en wat heb weer veel meege maakt ook heb je lekker gegeten straks lust geen holllands eten meer wat fijn dat mama en papa nu gauw komen dan kun hun laten zien waar deze twee maanden was en dan komt Tom ook al daar gauw achteraan en dan maar fijn genieten met elkaar groetjes en veel liefs van Oma en een dikke kus

• 28 April 2015 - 16:15

Evelien:

Mir, wat genieten zeg! Jullie doen echt leuke en bijzondere dingen!
    Heeel veel plezier als je ouders langskomen! Echt leuk is dat :)